دیتا مایند

انواع داده در شبکه های اجتماعی

زیر مجموعه : مفاهیم داده کاوی

داده‌های ساخت‌یافته :

توسط ماشین‌های محاسباتی و کامپیوتر‌ها تولید می‌شوند و مدیریت، پردازش و ذخیره‌سازی به مراتب آسان‌تری از داده‌های غیر ساخت‌یافته دارند. در شبکه‌های اجتماعی، کلیه اطلاعاتی که در اثر تعامل کاربر با سیستم، با توجه به پیروی کردن از ساختار جداول و مدل‌های داده‌ای وابسته به پایگاه داده‌های رابطه‌ای ذخیره‌ می‌شوند، از این نوع هستند مانند: دوستان کاربر، گروه‌های عضو، دوستان در لیست سیاه و غیره.

داده‌های نیمه ساخت‌یافته:

شکلی از داده‌های ساخت‌یافته هستند که از ساختار جداول و مدل‌های داده‌ای وابسته به پایگا‌ه داده‌های رابطه‌ای پیروی نمی‌کنند، اما با این وجود شامل برچسب‌ها یا علامت‌ها و شاخص‌هایی هستند که عناصر معنایی را از یکدیگر جدا می‌کنند و سلسله‌مراتبی از رکورد‌ها و فیلد‌ها را بین داده‌ها ایجاد می‌کنند. اطلاعات ذخیره شده پروفایل کاربران یا رزومه شخصی آن‌ها نمونه‌ای از این نوع داده‌ها می باشد.

داده‌های غیر ساخت‌یافته:

توسط کاربران تولید می‌شوند. بیش از 90 درصد داده‌های دیجیتالی جهان از نوع غیرساخت‌یافته هستند که با سرعت زیادی در حال رشد هستند. شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان داده‌های غیر ساخت‌یافته هستند، این داده‌ها روزانه ترافیک اینترنت را افزایش می‌دهند. متون نوشته شده کاربر در پروفایل خود مانند علاقه‌مندی‌ها، درباره من و غیره، متن پست‌ها، تصاویر، صوت‌ها و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران در صفحات شخصی یا گروه‌ها، نظرات کاربران در مورد مطالب به اشتراک گذاشته شده، مطالب ثبت شده در گروه‌ها و غیره، از جمله مثال‌های داده‌های غیر ساخت‌یافته در شبکه‌های اجتماعی هستند.

برای مقالات مفصل تر در این زمینه به وب سایت آکادمی داده مراجعه بفرمایید.