دیتا مایند

نظرکاوی در اقتصاد: مثال نظرکاوی در دیجی کالا

دسته : نظرکاوی
زیر مجموعه : نظرکاوی در اقتصاد

دیجی کالا موفق ترین و پربازدیدترین فروشگاه ایرانی است به همین دلیل محققین داخلی هم از این وب سایت برای تحقیقات خود بهره می گیرند. دیجی کالا امروز بعد از گوگل و ورزش سه، سومین سایت پربازدید ایرانی است. این وب سایت با محصولات متنوعی که دارد اقدام به فروش کالا می کند. در این وب سایت کاربران در مورد کالاهای فروشی این وب سایت اقدام به اظهار نظر می کنند. این نظرات تولید شده توسط کاربران برای محققین حوزه نظرکاوی یا عقیده کاوی بسیار ارزشمند است. از این نظرات می توان رضایتمندی مشتریان از برند های مختلف را ارزیابی کرد. این رضایت مندی با استفاده از جمع آوری نظرات و اعمال نظرکاوی قابل دستیابی است. در این مورد ابتدا مراحل پیش پردازش فارسی انجام می شود سپس روش های انتخاب ویژگی اعمال می گردد. بعد از انتخاب ویژگی به مرحله ایجاد مدل می رسیم. در این مرحله نیز رویکردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نظرکاوی فارسی حوزه مطالعاتی نوینی است که مورد توجه محققین داخلی قرارگرفته است.

برای مقالات مفصل تر در این زمینه به وب سایت آکادمی داده مراجعه بفرمایید.